Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

ICA Sveriges julkampanj bidrog med 4,7 miljoner kronor till Childhood

Exklusiv variant av Childhood-armbandet. Foto: Wikimedia
Exklusiv variant av Childhood-armbandet. Foto: Wikimedia

ICA Sveriges julkampanj till förmån för World Childhood Foundation bidrog med 4,7 miljoner kronor. Organisationen arbetar med att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn i Sverige och i övriga världen.

I ICAs julsortiment fanns 13 utvalda varor där mellan 50 öre och fem kronor per vara gick till Childhood under perioden vecka 47 till 52. Kampanjen #merdegtillungarna på instagram, där ICA skänkte 25 kronor för varje bild på saffransbaket som taggades, bidrog också till insamlingen. Dessutom hade ICAs kunder möjlighet att skänka sin bonuscheck under kampanjtiden.

– Vi är stolta över att tillsammans med våra kunder och ICA-butikerna bidra till Childhoods viktiga arbete med att förebygga övergrepp mot barn. ICA har stöttat Childhoods arbete sedan 2003 och det känns lika aktuellt nu som då, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

Källa: ICA