Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

DreamHack och IP-Only tecknar avtal om Internet och colocation

Dreamhack har valt IP-Onlys datacenter, kraftfulla gigabitanslutningar för Internet och sin nya on-lineplattform.

-Storleken på evenemangen, sändningarna och våra produktioner ställer stora krav på att infrastruktur, servrar och kommunikation fungerar utan avbrott. Hos IP Only får vi hög säkerhet och en fantastisk redundans för våra system, säger Marcus Lindmark, Verkställande Direktör, DreamHack AB

-I gamingvärlden ställs extremt höga krav på hög internetkapacitet, låg latens och säker, redundant infrastruktur. Att Dreamhack nu väljer IP-Only är ett bra bevis på att vi har det gaming- och esportmarknaden efterfrågar, säger Mikael Westerlund, CTO på IP-Only

Varje år arrangeras festivalerna DreamHack Summer och Winter med över 50 000 unika besökare. DreamHack är också ett produktionsbolag med fokus på gaming, esport, musik och arenaproduktioner för TV, både traditionell och via Internet. DreamHack är arrangör av tävlingarna ESPORTSM, DreamLeague, DreamHack Open. Under 2014 hade DreamHack drygt 32 miljoner tittare som följde evenemangen via livesändningar.

Om IP-Only
IP-Only är en svensk infrastrukturoperatör som bygger, driver och äger fibernät i Norden. I Sverige har IP-Only ett rikstäckande stamnät, ett växande antal öppna stadsnät och flera datacenter som erbjuder colocation och molnbaserade tjänster till företag. Bland kunderna märks de mest krävande förbrukarna av datakommunikation och infrastrukturtjänster såsom operatörer, tjänsteleverantörer till hushåll, kommunikationsintensiva företag, finansinstitutioner, mediabolag och offentlig sektor. Genom IP-Onlys helhetskoncept Smart Fiberstad integreras alla delar av samhället i utbyggnaden av den nya digitala infrastrukturen – fiber.

OM DREAMHACK
DreamHack är världens största datorfestival. DreamHacks kärna och ursprung är LAN-partyt, med de två stora festivalerna DreamHack Summer i juni och DreamHack Winter i november. Evenemangen är en platform för esport, kunskap, kreativa tävlingar, musikartister som uppträder, föreläsningar av spelutvecklare, Internet & spelkultur, cosplay, mässan DreamExpo och mycket mycket mer. DreamHack är också ett produktionsbolag med fokus på gaming, esport, musik och arenaproduktioner för TV både traditionell och via Internet.

Under 2014 hade DreamHack över 104,000 besökare på sina evenemang och drygt 15 miljoner unika tittare som följde livesändningarna på nätet.

 

Källa:  IP-Only.