Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

ICA och Svenska Fotbollförbundet förlänger samarbete kring jämställdhet, mångfald och demokratifrågor

Flicklag i fotboll. Foto: Ica
Foto: Ica

ICA-butiker runt om i Sverige är viktiga sponsorer av över 2200 lokala fotbollsföreningar och ICA har under lång tid haft ett nationellt partnerskap med SvFF. Under de senaste åren har detta samarbete fokuserat på barn och ungdomar genom satsningen Alla är Olika, Olika är bra och Fotbollsskolan. Nu väljer ICA att förlänga sitt avtal med Svenska Fotbollförbundet och tydligt visa att man finns där för fotbollen även i svåra tider.

– Att underlätta för barn och ungdomar att få en meningsfull fritid är alltid viktigt men i dessa tider är det extra viktigt. ICA och ICA-butikernas engagemang i fotbollsrörelsen är väldigt stark och det var självklart att vi skulle förlänga vårt avtal med Svenska Fotbollförbundet redan nu eftersom vi tror att vi tillsammans kan göra stor skillnad för många barn och ungdomar runt om i Sverige, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör ICA Sverige.

ICA kommer att fortsätta stötta SvFF:s initiativ Alla är olika, Olika är bra, som utbildar och delar ut medel till föreningar som vill göra skillnad inom jämställdhet, mångfald och demokratifrågor. ICA är även engagerade i Fotbollsskolan, ett koncept som föreningarna använder för att driva fotbollsskolor för barn och ungdomar.

– Vi är mycket stolta över att ha ICA som partner, och är naturligtvis väldigt glada över att vårt samarbete nu förlängs. Inom ramen för vårt partnerskap kommer vi att arbeta för att ta fram nya kreativa idéer och skapa kampanjer som gynnar Fotbollssverige, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet.

Genom att nu förlänga sitt avtal med Svenska Fotbollförbundet visar ICA att man finns där för fotbollen under de svåra tider vi befinner oss i nu men även i framtiden.

Källa: Ica