Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Junkyard vinnare av årets e-handel på modegalan 2010

Foto: Mynewsdesk.

Svensk e-handel växer som aldrig förr och på fem år har omsättningen för distanshandeln gått från 13 miljarder kronor till 28 miljarder kronor vilket var omsättningen 2009. Kläder, skor, hemelektronik och böcker är de varor som köps mest online. Enligt postens årliga undersökningar är de vanligaste varorna som köps: kläder och skor.

E-handelsbolaget junkyard som säljer skateboard, snowboard och street wear-produkter på den nordiska marknaden har sedan starten 2002 haft en stark utveckling. Under svenska modegalan arrangerad av modebranschtidningen Habit fick man genom utmärkelsen årets svenska e-handel ett tydligt kvitto på detta.

Thomas Löfgren, ägare av junkyard ser utmärkelsen som en stor kram till alla inom bolaget. Det är kul att få en bekräftelse på att vi gör rätt saker.

”Vi har ju en ung målgrupp och jag tror att junkyard blir populärt mycket på grund av att vi gör annat än att bara vara en e-handel. Vårt utbud är stort och träffsäkert, det gör oss attraktiva men vi hittar också andra sätt att bli relevanta för målgruppen. Vi snackar med våra kunder, arrangerar aktiviteter både på nätet och i riktiga livet. Allt kopplat till skateboard, snowboard och streetkulturen där vi själva lever och andas. Aktiviteter som blivit speciellt populära är den årliga festivalen Junkfest, Junkyards egen festival med livekonserter, skateboardtävling och snowboarduppvisning på konstsnö. Junkyard Skate Olympix blev redan vid starten 2010 ett av Europas allra största skateboardevent med över 3.000 i publiken och världsåkare på plats. För att sprida varumärket på rätt sätt, via rätt personer har vi också team med riktigt sköna skateboardåkare, snowboardåkare och artister. Senaste bandet vi teamade upp med är röjpopparna The Hives.

Detta och mycket mer kommunicerar vi löpande i de sociala medierna. Detta för att skapa både kort och långsiktigt resultat. Facebook är en viktig plattform för oss tar Junkyards budskap till nya, internationella marknader. Nästa stora steg för oss är europalanseringen junkyard (com) . Samma utbud men sidan helt på engelska och med priser i euro.

Källa: Mynewsdesk.