Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

EuroFlorist fortsätter att arbeta med sin framgångsrika insamlingsmodell – nu för Pakistans befolkning

Pakistansk flicka från Pashtun Foto: Wikimedia

EuroFlorist har gett sina anställda möjlighet att – på enklaste möjligaste vis – stödja Röda Korsets viktiga arbete i Pakistan. Företagets insamling avlöser det tidigare insamlingsarbetet, att stötta Haitis befolkning vid den tragiska katastrofen i januari – och kommer att följa samma framgångsrika insamlingsmodell.

Genom att internt skicka ett e-postmeddelande med en rubrik innehållandes ordet ”Pakistan”, ger man som EuroFlorist-anställd sitt samtycke till att 10 € dras från nästkommande lön. Pengarna kommer oavkortat att gå direkt till Röda Korsets insamling för hjälp till Pakistans befolkning.

Precis som vid tidigare insamlingar upplever EuroFlorist att det är viktigt att visa sitt engagemang även på företagsnivå och kommer därför att donera motsvarande summa som de anställda samlar in.

– Vi står fast vid vår initiala målsättning: Att få andra företag att ta efter vår insamlingsmodell… Om företag runt om i världen kopierar vår modell, kan vi tillsammans skapa den största insamlingen någonsin, säger Lars Höglund, Koncernchef EuroFlorist Group.

EuroFlorists insamlingsmodell har sedan starten i januari fått mycket positiv uppmärksamhet och företagets förhoppning – att starta en snabb och effektiv reaktion – har visat sig vara framgångsrik.

– Vi arbetar med en känslosam tjänst och produkt, och har förmånen att hjälpa personer att utveckla sina relationer – med vänner, familj och andra närstående – varje dag… Och som en del av vår målsättning upplever vi att det är viktigt att inte glömma bort de som inte har samma livsförutsättningar. Att ge Pakistan vårt stöd på de sätt vi kan känns som en självklar sak att göra, säger Lars Höglund.

Källa: EuroFlorist Sverige AB