Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Bonnier lanserar nytt digitalt modemagasin – och ett nytt digitalt förlag

Foto: Boom Publishing.

Bonnier Tidskrifter lanserar C Mode – ett nytt modemagasin för surfplattor, på engelska. Det är den första titeln från Bonnier Tidskrifters nya digitala förlag, Boom Publishing.

I dag lanserar Bonnier Tidskrifter sitt första helt digitala magasin på engelska, C Mode by Carolinesmode.com. C Mode är ett veckobaserat modemagasin som ger dig möjlighet att få inspiration, läsa, titta och shoppa var du än är. Du får dessutom följa med bakom kulisserna på en mängd av årets modemässor. Magasinet bygger på Caroline Blomsts blogg carolinesmode.com, en av Sveriges största modebloggar med en stor internationell publik.

– Äntligen släpper vi C Mode som innehåller det bästa från min blogg paketerat i ett snyggt och snabbt medium, säger Caroline Blomst. Det känns superkul att se bloggen i magasinsform, innehållet får en ny och fräsch look, och bilderna blir fantastiska.

Chefredaktör för C Mode är Niclas Blixt Madison och Art Director är Fredrik Oinonen, båda kommer sedan tidigare från Allt om Resor.

C Mode är den första titeln från Bonnier Tidskrifters nya digitala förlag, Boom Publishing.

– Vi har startat Boom som ett slags växthus, i vilket vi kan utveckla digitala produkter oberoende av att ha en förlaga i print, säger Peder Bonnier som är ansvarig för Bonnier Tidskrifters digitala verksamhet. Vi har känt ett tydligt behov av att experimentera med de tekniska möjligheter som surfplattorna möjliggör, men kanske ännu mer att titta på hur vi kan skapa nytt innehåll och experimentera med utgivningsfrekvens, storlek, tempo och affärsmodeller.

C Mode släpps i ett första steg för iPad och säljs redan i dag genom Apples iTunes App Store. Lösnummer kostar 7 kronor och en prenumeration kostar 22 kronor per månad. En version för Android 3.0 släpps senare under hösten.

Källa: Bonnier.