Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Tillbaka till Spanien

Spanien startar en kampanj för att skapa trygghet för europeiska resenärer.

Den nya kampanjen ”Tillbaka till Spanien” vänder sig främst mot resenärer från Europa som upplever Spanien som ett andra hem, och som har en känslomässig förbindelse med spanska resmål. För de turisterna är Spanien synonymt med semester, den bästa tiden på året, och det är nu dags att komma tillbaka till Spanien.

2019 besökte cirka 84 miljoner turister Spanien. Utan tvekan en relevant siffra, men än viktigare är att 50% av alla européer har besökt landet 10 gånger eller fler. Den som besöker Spanien kommer tillbaka.

I den här kampanjen satsar Turespaña på ett känslomässigt budskap. Varje stycke kommunicerar känslor som den vana resenären till Spanien längtar till och som får den att återuppleva dem år varje år: avkoppling, lugn, nöje, underhållning, att njuta av ”sin tid med nära och kära”.Kampanjen består av 10 olika grafiska stycken som avspeglar mångfalden och rikedomen som Spanien har att erbjuda.

Den här kampanjen ämnar också att förstärka tilliten till Spanien som trygg resmål. Spaniens turismsektor är väl förberedd för att ta emot resenärer under trygga och hälsosamma villkor. Sektorn har gjort en omfattande satsning på anpassning till den nya situationen och har lyckats genomföra och få på plats effektiva åtgärder. Departementet för Industri, Handel och Turism har sammanställt 21 specifika turismguider för varje form av inrättning med de tekniska och folkhälsliga rekommendationer för en säker åtnjutning av turismaktiviteter.

Turespaña har också helt förnyat sin webbsida, 19 år efter att den skapades. Domänen heter även i framtiden spain.info och är nu mer dynamisk och med större visuell genomslagskraft. Portalen har nu interaktiva kartor för att underlätta reseplanerandet och kompletterar informationen med nedladdningsbara digitala broschyrer. Den erbjuder dessutom möjligheten att boka över 2000 olika erfarenheter som marknadsförs genom portalen. Portalen får över 15 miljoner besök per år.

Källa: Estocolmo Información