Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Tummen upp för KRAVs första facebook-kampanj

Foto: Wikimedia

På mycket kort tid har KRAVs första facebook-kampanj gett 9 000 nya ”gillare” av KRAVs facebooksida och lett till ett femtiotal intresseanmälningar för att bli KRAV-supporter.

Från 6 000 facebook-gillare till över 15 000. KRAVs första facebook-kampanj, som genomförs tillsammans med företaget Guava/Netbooster group går över förväntan.

–  Vi vet att många människor intresserar sig för matens ursprung och facebook är en viktig kanal för att nå ut med våra budskap. Vi är otroligt glada för alla nya ”gillare”, men också för alla som visat intresse för att bli KRAV-supporter, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.

KRAV-supportrar är konsumenter som gillar det KRAV gör och tycker att mat ska vara god, hälsosam och hållbart producerad. Som supporter får du KRAV-supporters e-nyhetsbrev varje månad och en årsprenumeration på KRAVs egen tidning REKO Mat. Supporterskapet kostar 195 kr per år och 50 kronor går till att stödja svenska och utländska utvecklingsprojekt inom den ekologiska marknaden.

I Sverige använder 4,5 miljoner människor facebook. Över hälften, 51 procent, är kvinnor och 43 procent är personer äldre än 35 år. Globalt använder närmare 1 miljard människor facebook och 500 miljoner loggar in varje dag. 350 miljoner använder facebook på mobilen. De cirka 12 000 personer som gillar KRAVs facebooksida är aktiva och diskuterar allt från regelutvecklingsförslag till nya KRAV-märkta produkter.

–  För att lyckas med kampanjen på facebook har KRAV utgått från användarna och tillsammans har vi utvecklat en enkel och användarvänlig applikation. Med annonseringen på facebook har vi också skapat en viral spridning av kampanjen, säger Miyako Soeda, Social Media & Facebook Director, Guava/Netbooster group.

Källa: Krav