Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Alla Viacom International Media Networks kanaler ökar sina marknadsandelar i april

Viacom International Media Networks kanaler ökade sina marknadsandelar under april 2012 enligt företagets senaste undersökning.

I målgruppen barn i åldrarna 6 till 11 år nådde Nickelodeon en marknadsandel på 14,1 procent. Det innebär en ökning med 20,7 procent jämfört med månaden innan. Tittarna uppskattade program som Kids Choice Awards 2012, Ned’s declassified och iCarly.

Comedy Central når en marknadsandel på 0,8 procent i april. Detta är en fantastisk ökning med 127,5 procent i målgruppen 18 till 34 år och innebär en av de högsta tittarsiffrorna någonsin för komedi­kanalen. De program som fick högst tittarsiffror var Tredje klotet från solen, Tosh.O och The Comedy Central Roast of.

Även MTV ökade sin marknadsandel rejält. Med en marknadsandel på 1,5 procent för tittare i åldrarna 15 till 34 år, växte musikkanalen med 27,8 procent jämfört med månaden innan. I Used To Be Fat, Beavis & Butthead och Teen Mom har varit de program som tittarna har tyckt mest om.

Källa: MTV.