Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

MTR Facility Management breddar affären – tecknar avtal med Clear Channel

 

Den 1 januari 2022 tar MTR Facility Management över ansvaret för all reklamuppsättning ombord på pendeltåg och i tunnelbanan i Stockholm. Uppdraget innefattar utöver reklamuppsättning i fordon, även reklamuppsättning i spår- och stationsmiljö för tunnelbanans 100 stationer.

Den 1 oktober 2020 bildades bolaget MTR Facility Management, som tidigare var ett affärsområde inom MTR Tunnelbanan, i syfte att bredda verksamheten och innefatta ytterligare serviceuppdrag. Sedan dess har bolaget vuxit från 500 till 750 medarbetare. Genom avtalet med Clear Channel breddar MTR Facility Managemnet affären och växer ytterligare, då ett 30-tal nya medarbetare kommer rekryteras.

– Vi är otroligt glada över avtalet med Clear Channel, vilket betyder att vi nu utökar vår tjänsteportfölj ytterligare och dessutom får möjligheten att välkomna fler medarbetare till oss. Det innebär också att vi får ett ännu större ansvar för resenärsupplevelsen med tunnelbana och pendeltåg, säger Mia Rådberg, vd MTR Facility Management.

Uppdraget för Clear Channel innefattar reklamuppsättning ombord på pendeltågen och i tunnelbanan. Totalt innebär det ett ansvar för drygt 600 vagnar i veckan. I uppdraget ingår det även reklamuppsättning i spår- och stationsmiljö för tunnelbanan, där det årligen görs cirka 30 000 uppsättningar vid spårsidorna.

– MTR:s kunskap och vana att vistas i stations- och spårmiljö i kombination med deras lösningsorienterade approach har vägt tungt vid valet av dem som leverantör och vi ser fram emot ett gott samarbete, säger Joakim Nilsson, Chief Operations & Logistics Officer på Clear Channel.

Uppdraget omfattar:

  • 129 pendeltågsvagnar
  • 561 tunnelbanevagnar
  • 100 tunnelbanestationer

Källa: MTR

Foto: Identity Works