Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Lansering av ny shoppingguide

Foto: Wikimedia

Den 1/10 2010 slår den nya shoppingguiden och prisjämförande sajten Shopedia.se upp dörrarna för nya besökare. Sidan kommer inledningsvis att innehålla shoppingtips, prisjämförelser och möjlighet till direkt shopping inom ramen för ett hundratal produktkategorier, däribland ett flertal klädesplagg såsom klänningar, skor och kostymer.

Stockholm 11092010 – Shoppingguiden Shopedia.se är en ny aktör på marknaden för shoppingguider och prisjämförande webbsajter. Till skillnad från traditionella prisjämförande sajter erbjuder Shopedia.se även kvalificerade köptips och produktinformation inom alla hundratals produktkategorier som prisjämförelsen omfattar. Shopedia.se uppmanar etablerade företag inom detaljhandeln att lägga till sitt produktutbud i Shopedias databas. Detta för att öka kundernas möjlighet att hitta lägsta marknadspris på produkter.

– Lanseringen av Shopedia.se innebär att konsumenterna på samma gång får tillgång till såväl shoppingtips om specifika produkter som lägsta pris direkt. Det är sedan upp till varje kund att välja om man vill köpa produkten eller inte. För företag är det kostnadsfritt att inkludera sina produkter i Shopedias produktdatabas. För företagen är Shopedia.se emellertid ytterligare en kanal till konsumenten, framhåller Shopedias marknadsföringsteam.

Möjligheten att anmäla sin produktdatabas till Shopedia kommer att aktiveras den 1/10.

Shopedia.se är en kombinerad shoppingguide och prisjämförande sajt, innehållande unik produktinformation och köptips om hundratals produkter – däribland kläder, gardiner och elektronik – inom ramen för ett trettiotal produktkategorier.

Källa: Mynewsdesk