BJÖRN BORG släpper SS15-kollektionen till Unity-användare

Bjorn_Borg_SS15_campaign_01_PR. Foto: Bjorn Borg.
Bjorn_Borg_SS15_campaign_01_PR. Foto: Bjorn Borg.

Sex månader efter lanseringen av spelet First Person Lover, med över 700 fan videos, 20M visningar och 500 000 spelare runt om i världen, upplåter Björn Borg nu sitt spel till fansen. Kärleksvapnen, karaktärer och SS15-kollektionen finns nu som mod-filer för Unity-användare att gratis ladda ner, använda och modifiera.

Syftet: Att sprida mer kärlek i världen.

Inför Våren/Sommaren 2015, vände sportmodevarumärket Björn Borg upp och ner på spelvärldens mest populära genre (First Person Shooter) och skapade First Person Lover, ett webb-baserat gratisspel där du befriar världen från ondska och hat genom att besegra dina motståndare med hjälp av slängkyss-vapen och teddybjörnsgranater.

Dessa vapen släpps nu tillsammans med spelkaraktärerna och den aktuella klädkollektionen som utvecklingspaket gratis för Unity-användare att ladda ned.

“Vi har blivit fullkomligt överösta med kärlek efter releasen av spelet och ville ge någonting tillbaka till fansen. Efter flertalet förfrågningar bestämde vi oss för att släppa karaktärerna och kärleksvapnen fria. Detta är vårt sätt att tacka och återgälda kärleken. Vi ville också ge våra fans något extra och släpper därför även spelets klädkollektion, vår SS15-kollektion.”

Jonas Lindberg Nyvang, Marketing Director, Björn Borg.

Sedan lanseringen i februari har First Person Lover varit en stor succé bland några av världens största YouTubers. PEWDIEPIE, med över 35 miljoner anhängare hävdade att det var

”Most-Fabulous-Game-in-the-Universe”. First Person Lover tilldelades under sommaren även ett silverlejon i Cannes Lions 2015, kategorin Branded Content.

Utvecklingspaketet är fritt att ladda ned i Unity Asset Store

För att spela (PC och Mac): firstpersonlover – webbsidan.

First Person Lover är utvecklat av Isbit Games, med e-sportspelaren Christopher “GeT_RiGhT” Alesund som medutvecklare,, för Björn Borg AB. Alla kärleksvapen har utvecklats i ett samarbete mellan Garbergs Annonsbyrå, Isbit Games och Björn Borg AB.

Källa: Björn Borg.