Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Svenska kakor uppmärksammas i amerikansk TV-show med miljon-publik

Just den här tårtan har inte skickats med post Foto: Wikimedia

Det lilla familjeföretaget Postkakan.se:s filial i USA når nu på tisdag (14/9) 2,4 miljoner tittare då det medverkar i den populära amerikanska TV-showen Rachael Ray Show. Postkakan.se låter sina kunder skicka goda kakor med posten, bara genom att lägga en enkel beställning på nätet. Nu har den goda idéen även uppmärksammats i USA.

Det svenska familjeföretaget Postkakan.se:s affärsidé är att dels privatpersoner ska kunna skicka kakor till nära och kära via ett enkelt klick på datorn, dels företag ska kunna förnya och underhålla sin kundvård genom att skicka postkakor till sina kunder lika enkelt.

Som grundaren Bo Sundström själv säger:

– Postkakan är Sveriges godaste hälsning!

På tisdag den 14 september medverkar Postkakans filial i den amerikanska sändningen av den omåttligt populära talkshowen Rachael Ray, och når på så vis 2,4 miljoner amerikanska tittare – och med tiden ytterligare några miljoner tittare då det sänds i ett flertal länder utanför USA. Programmet kommer även att sändas i Sverige inom kort.

Idén om Postkakan.se föddes då Posten utfärdade en riksomfattande tävling år 1998, om att baka en kaka som skulle kunna skickas via post. När Bo Sundström, som då var en konditor med eget bageri i Husum, vann tävlingen startade han en webbsida för tjänsten att skicka dessa prisvinnande kakor – som nu alltså har blivit en succé som sträcker sig ända över till andra sidan av Atlanten.

Källa: Husums konditori