Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Från Facebook till Nya Guinea med Mattias Klum

Foto : Mynewsdesk.

Tillsammans med den världsberömde naturfotografen MATTIAS KLUM och flygbolaget AIR FRANCE KLM vill den digitala byrån RIVER engagera människor på ett nytt och spännande sätt. Två vinnare får följa med Mattias på resan till ett av jordens sista orörda paradis, Nya Guinea. Men först måste de tävla och ta sig virtuellt vatten över huvudet. SOS-Save Our Seas-tävlingen kan börja.

Just nu spelar Mattias Klum in en dokumentärfilm om “det sista paradiset” – havet kring Indonesiens kust. Via SOS-Save Our Seas-tävlingen kan nu två lyckliga vinnare följa med Klum och filmteamet en vecka till sjöss.

– Kampanjen SOS – Save Our Seas är ett suveränt sätt att engagera, aktivera och upplysa människor. Det är ett projekt man tar till sig med hela hjärtat och är helt i linje med det ansvar vi känner som företag. RIVER har lagt ned sin själ i arbetet. Vi har skapat ett konstverk, en fantastisk värld i sig själv, säger Lionel Lasalle, E-business Marketing Executive, AIR FRANCE KLM.

En ”flytande” webbplats
River fick fullt förtroende att utveckla kampanjen och den “flytande” webbplatsen, vilken fungerar som språngbräda för aktiviteterna. Byrån svarar för konceptutveckling, design och genomförande av projektets alla delar. En del av idén innebar att man tog fram manus, musik och klippning för en teaserfilm inspelad på plats i Indonesien. Webbplatsen använder Facebook på ett nytt och spännande sätt. Besökaren samlar poäng genom att aktivera sig själv och sina vänner. Samtidigt sprider han/hon kunskap om hoten mot haven genom Facebook. De två besökare som är mest aktiva vinner en vecka till sjöss med Mattias Klum och får följa filmarbetet på plats i Indonesien.

– Världens oceaner håller på att förvandlas till en slags marina öknar. Sociala medier är perfekta verktyg för att sprida kunskap om denna hotande katastrof, säger Markus Koos, projektledare på RIVER.

Fakta:
Kampanjens webbplats: www.sos-challenge.com
Tävlingsperiod 29 oktober – 12 november.
Byrå: RIVER
Uppdragsgivare: KLM AIR FRANCE
Team:
Markus Koos (Projektledare), Patrik Brühl (KAM), Björn Åkerstedt (CD), Ahmed Shaker (AD), Johan Grönwall (Copy), Niclas Kjellberg (Front End), Fredrik Colldén (Back End).:

Källa : Mynewsdesk.