Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

H&M Reboot Camp på Roskildefestivalen

H&M upprepar förra årets succé H&M Reboot Camp på Roskildefestivalen – Skandinaviens
största musikfestival. Återigen kan besökarna bo på den snyggaste tältplatsen och njuta av
den traditionella festivalstämningen på Roskildefestivalen. Förutom att man får ta del av den
fantastiska musikupplevelsen stödjer man även H&M Reboot Camps viktigaste budskap –
Fashion Against AIDS.

H&M Reboot Camp är en unik tältplats precis vid festivalområdet och i närheten av den orangea
scenen, där kan man ladda batterierna, bli ompysslad och samla ny energi och samtidigt ta del av det
viktiga budskapet om säker sex. H&M står för 800 tält som är inflyttningsklara för besökarna som har
köpt H&M Reboot Camp-biljett. I biljetten ingår ett tvåmannatält, frukost och tillgång till
Roskildefestivalens bästa toalett- och duschfaciliteter samt Style Lounge, catering, DJ:s, Street Art,
lounge-område och andra överraskningar under festivalen. Det nordiska miljöcertifierade tvätteriet
Berendsen tvättar kläder och sovsäckar mot en frivillig donation till HIV/AIDS-förbyggande projekt. På
H&M Reboot Camp kommer man även att ha möjlighet att köpa utvalda plagg i begränsad upplaga
från årets Fashion Against AIDS-kollektion i en pop-up-store.

Innan och under festivalen kommer Facebook att ha en stor betydelse för H&M Reboot Camp då
H&M-fans kommer att kunna tävla om att bli trendscouter på plats under årets festival. Tävlingen
kommer att äga rum på H&M:s globala Facebook-sida under våren. På H&M Reboot Camp kommer
det sedan att finnas en camp-in-camp med trendscouter från hela världen som har vunnit biljetter till
festivalen.

”Vi är glada att samarbetet med H&M fortsätter även i år”, säger Christina Bilde, talesperson för
Roskildefestivalen. ”Förra årets populära H&M Reboot Camp visade tydligt att många av våra gäster
vill vara med och fokusera på de viktiga budskap som Fashion Against AIDS förmedlar – samtidigt
som det kombineras med deras intresse för musik och festivaler. Det är ett initiativ som är viktigt för
oss, då det är en förlängning på våra egna initiativ och sätt att arbeta på”.

För H&M handlar H&M Reboot Camp och Fashion Against AIDS, förutom det sociala engagemanget,
om att ge en intresserad publik möjligheten att stödja Fashion Against AIDS-budskapet genom dess
ursprung – musik, mode och gemenskap. Det är viktigt för H&M att uppmärksamma våra kunder om
att vara medvetna om de val de gör.

Det är andra året som H&M Reboot Camp slår upp tälten på Roskildefestivalen och fjärde året som
H&M lanserar Fashion Against AIDS-kampanjen. De tre tidigare kollektionerna har samlat in mer än
41 miljoner svenska kronor till HIV/AIDS-förebyggande projekt över hela världen. Årets kollektion
lanseras på Divided-avdelningen i utvalda butiker och som tidigare kommer 25 % av
försäljningspriset att gå direkt till HIV/AIDS-förbyggande projekt.

Källa:HM.