Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Carlsberg i storaffär med Sibylla

Foto: Carlsberg

dag tecknar Carlsberg Sverige avtal med Sibylla och blir därmed exklusiv dryckesleverantör till över 300 Sibylla och Grillkök. Det långsiktiga avtalet på 4 miljoner liter per år, i första steget fem år, innebär att Sibylla blir Carlsbergs största restaurangkund.

Samarbetet med Sibylla, som börjar gälla från årsskiftet, är ett viktigt steg för Carlsbergs satsning inom fast food-segmentet. Avtalet innefattar framförallt Pepsi, men även populära och folkkära varumärken som 7Up, Festis och Ramlösa. Affären gör Sibylla till Pepsis största enskilda restaurangkund i Norden, och Pepsi tar därmed viktiga marknadsandelar.

Förtroendet vi nu får att tillsammans med Sibylla erbjuda nya dryckesupplevelser för alla deras gäster är ett riktigt styrkebesked. Och ett fint kvitto på att vi har varumärken och en organisation i världsklass, säger Mark Jensen vd Carlsberg Sverige.

Både Sibylla och Carlsberg Sverige möter dagligen 10 000-tals gäster och konsumenter runt om i landet. Med samarbetet kombineras två starka parter för att skapa en ännu bättre gästupplevelse – varje dag.

– Sibylla har en lång och stolt historia som den klassiska snabbmatskedjan. Vi har under året haft den starkaste utvecklingen bland snabbmatsaktörerna. Och tillsammans med Carlsberg och Pepsi fortsätter vi vår spännande tillväxtresa,säger Joakim Carlsson, vd Nordic Fast Food

1932 serverades den första Sibyllakorven. Allt sedan dess har varumärket Sibylla vuxit sig allt starkare med ett brett utbud av måltidserbjudanden som borgar för god smak, hög kvalitet och nöjda kunder. Sibylla-kedjan ingår i Nordic Fast Food AB, där även avtalsprofilen Grillköket inryms. Samarbetet innebär att Carlsberg Sveriges drycker kommer att kunna avnjutas på 190 Sibyllakök och 115 Grillkök.

 

Källa: Carlsberg Sverige