Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Patentansökt metod ICPS kapitaliserar produktplaceringar i streamad film!

Foto: Brixgate Communication AB.

Den patentansökta metoden ICPS möjliggör direkt åtkomst av traditionella produktplaceringar i streamad vod film för konsumenten. Genom att aktivera redan existerande produktplaceringar i digital distribution för film skapas en interaktivitet mellan konsument och annonsör!

Konsumenten får åtkomst till varumärken och produkter i filmen genom att klicka på dessa. Annonsören erhåller information om potentiella konsumenter och en konkret mätbarhet av produktplaceringen. Metoden medger dessutom att konsumenten kan ledas vidare till säljdrivande aktiviteter genom ”multi-level-service-actions” kopplade till produktplaceringen. Det är underliggande nivåer av länkbara aktiviteter, exempelvis annonsörens webbsida eller aktuella kampanjer. Tekniken tillåter full flexibilitet för annonsören att när som helst uppdatera vad och hur konsumenten skall länkas i filmen. ICPS skapar fullständig kontroll och statistik över allt som aktiveras genom konsumentens valfria agerande i en film.

Existerande produktplaceringar får nytt liv och metoden skapar underlag för nya reella intäkter för reklam i streamad vod som film och tv serier. Baserat på konsumentens beteende att klicka på tillgängliga varumärken genereras direkta intäkter genom effektiv micro debitering av annonsören. All debitering av annonsören baseras på ett verkligt utfall från konsumentens agerande. Detta skapar en mätbar och effektiv CPM.

En avgörande skillnad från liknande principer med film som innehåller länkar till produktinformation är att ICPS är en helt transparant teknologi. Det sker ingen digital manipulation/bearbetning av själva filmen. ICPS är inte statisk utan medger full dynamik att ändra hur att styra konsumenten i en ”klickad” länkning från tid till annan, utan ingrepp i filmen. En betydande hänsyn ur ett juridiskt perspektiv till filmbolagens restriktiva villkor gällande eventuell manipulation av verket (filmen).

Källa: Brixgate Communication AB.